Selamat Datang ke blog Arena of Jokeo Jeonsalo. Sila berikan komen anda. Sudi-sudilah menjadi followers blog Jokeonsalo. Jangan lupa tinggalkan jejak anda di ruangan chatbox. Layari facebook fanpage Jokeonsalo di www.facebook.com/jokeonsalo dan twitter @jokeonsalo. Semoga anda terhibur dengan blog ini. Jangan malu jangan serik untuk singgah ke blog ini lagi. Terima Kasih.

This Arena Soldiers

Sunday 19 February 2012

REVIEW #1 - Kempen anti-Valentine's Day!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Pertama sekali Jokeonsalo nak mohon ampun dan maaf kerana kelewatan sedikit untuk buat posting entry berkenaan dengan Review Kempen anti-Valentine's Day anjuran JokeoJeonsalo.Blogspot.Com ini.

Baiklah, Jokeonsalo akan teruskan me-review persatu blog yang menyertai kempen ini.
Terima kasih kepada empunya blog Awan Nano kerana beliau adalah blogger pertama yang menyertai kempen ini.

EPISOD SATU
REVIEW KEMPEN ANTI-VALENTINE'S DAY

~ Banner Kempen anti-Valentine's Day ~

Oleh kerana blog Awan Nano adalah blogger pertama ynag menyertai kempen ini, seperti yang dijanjikan Jokeonsalo telah pun review entri tersebut yang berjudul "Katakan TIDAK kpd Valentine's Day".
Mari kita singgah entri Awan Nano di Katakan TIDAK kpd Valentine's Day!

Ok, daripada apa yang Jokeonsalo review melalui entri yang dipost oleh Awan Nano, Jokeonsalo dapati bahawa entri beliau lebih kepada sejarah tentang Hari Kekasih atau Valentine's Day ini. Tidak banyak kata-kata nasihat melalui entri daripada Awan Nano.

Tetapi, entri tersebut tetap menarik perhatian daripada rakan-rakan blogger dan pembaca lain kerana tidak banyak mereka diluar sana mengetahui asal usul dan sejarah tentang Valentine's Day ini.
Walaubagaimanapun, Awan Nano ada mengisi sedikit kata-kata pesanan seperti berikut : 

KESIMPULANNYA, JANGANLAH SESEKALI KITA MENYAMBUT WALAUPUN HANYA DENGAN UCAPAN KERANA ITU TELAH MENYUMBANG KITA KE ARAH UNTUK MENJATUHKAN ISLAM. KALAU KITA CINTAKAN ISLAM MARILAH KITA SAMA-SAMA MELAUNKGAN "TIDAK KEPADA VALENTINE'S DAY" SEBANYAK YANG MUNGKIN.INSYAALLAH SEMOGA IANYA MENDATANGKAN BANYAK KEBAIKAN DAN MENYEDARKAN UMAT ISLAM DI LUAR SANA.

Begitulah pesanan yang disampaikan oleh Awan Nano. Kesimpulan ayat yang sangat membina buat kita semua supaya sedar bahawa Valentine's Day ini HARAM bagi kita semua umat Islam.

Dengan itu, Jokeonsalo mengucapkan ribuan terima kasih kepada Awan Nano yang sudi menyertai "Kempen anti-Valentines Day" yang juga kempen pertama anjuran blog Jokeonsalo ini.
Terima kasih Awan Nano !

2 comments:

  1. thanks a lot joke coz daa publish entry awan...i really appreciate it.. ngee~~

    sbg hamba Allah..ini adlh salah 1 tggjwb yg harus kita laksanakan utk membantu memperjuangkan agama islam..so bila daa tahu perkara2 mcm ne wajib utk kita hindari betol x?

    btw...tq yg snggh kat blog awan..salam sahabat dr A.N :)

    ReplyDelete
  2. btol tuh , da baca jgk netri awan nano , cweet pown paling sukerr ayat tuh ^^

    ReplyDelete

Sponsored by Nuffnang