Selamat Datang ke blog Arena of Jokeo Jeonsalo. Sila berikan komen anda. Sudi-sudilah menjadi followers blog Jokeonsalo. Jangan lupa tinggalkan jejak anda di ruangan chatbox. Layari facebook fanpage Jokeonsalo di www.facebook.com/jokeonsalo dan twitter @jokeonsalo. Semoga anda terhibur dengan blog ini. Jangan malu jangan serik untuk singgah ke blog ini lagi. Terima Kasih.

This Arena Soldiers

Saturday 11 February 2012

Selipar Flip Flop Mengundang Padah!

Assalamualaikum, salam satu Malaysia.
Semalam Jokeonsalo menghabiskan masa dirumah dengan mejelajahi blog-blog yang Jokeonsalo follow dan juga followers Jokeonsalo sendiri. Banyak entri yang menarik, tetapi Jokeonsalo memilih entri ini kerana ia merupakan satu amaran atau pesanan untuk kita semua untuk lebih berhati-hati.

Kegembiraan seorang wanita bertukar menjadi kesedihan apabila selipar kegemaran yang baru dibelinya telah mencacatkan kakinya yang putih dan gebu itu. Dia dikatakan terkena Chemical Burn setelah memakai FlipFlop made in China.
Chemical Burn adalah reaksi daripada cuaca panas terhadap bahan kimia yang ada dalam Flip Flop.


Pada mulanya, wanita itu merasa gatal-gatal dan berhenti memakai selipar tersebut. Setelah 3 hari, kesan gatal-gatal itu mula menjadi serius. Ia kelihatan seperti melecet dan terbakar.



Sangat mengerikan akibat kesan daripada Chemical Burn selipar flip flop ini. Jokeonsalo berharap agar korang selepas ini lebih berhati-hati dalam memilih selipar. Nak murah boleh asalkan ianya selamat untuk dipakai.

Sekian.

5 comments:

  1. scary.... baru tahu kes macam ni boleh jugak jadi.. tapi mana kita nak tahu selipar kita beli ada effect ke x. adess..

    ReplyDelete
    Replies
    1. seram kan?! eeuuww.. hahaha.. kenyataan tu ckp, selipar flip flop made in China.. so, becarefull la yek.. :P

      Delete
  2. Flip flop jerp an.. nsb baek aku pakai flippers..

    ReplyDelete

Sponsored by Nuffnang